سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش را جدی بگیرید

سرعت عمل در حذف لکه های فرش را جدی بگیرید - قالیشویی آوا

سرعت عمل در حذف لکه های فرش را جدی بگیرید


سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش را جدی بگیرید

هربار که جایی درمورد تمیز کردن فرش از لکه‌‌های مختلف توضیحات یا آموزشی ارائه می‌شود، اولین توصیه سرعت عمل است. درواقع، اغلب در آموزش‌ها و ارائه راه‌حل لکه‌گیری و تمیز کردن فرش از آلودگی‌های مختلف اولین توصیه سرعت عمل است. اکنون می‌خواهیم دلایل اهمیت سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش را ذکر کرده و بررسی کنیم که تلاش برای لکه‌گیری سریعتر از فرش چه تاثیری در بهتر و کامل‌تر تمیز شدن آن دارد.

 

همچنین بخوانید….

پاک کردن لکه چربی از روی فرش


چگونه لکه روغن را از بین ببریم؟ در این مقاله، روش‌های پاک کردن لکه چربی از روی فرش را معرفی می‌کنیم و به بررسی جزئیات آنها می‌پردازیم …

اهمیت سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش

سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش از جهات مختلف اهمیت دارد. برخی از دلایل ضروریت عملکرد سریع در این مواقع عبارتند از:

  •  با لکه‌گیری سریع فرش مانع از نفوذ مایعات و موادی که روی فرش ریخته‌اند به درون بافت‌ها و تار و پود آن می‌شوید. این موضوع درمورد برخی مواد مانند روغن بسیار مهم است. تمیز کردن روغن از تار و پود فرش کار بسیار سخت و گاهی ناممکن است.
  • وقتی مایعی روی فرش می‌ریزد، با جمع کردن سریع آن، مانع از این می‌شوید که مایه روی فرش پخش شده و ایجاد لکه‌ای بزرگ‌تر کند.
  •  با جمع کردن موادی که روی فرش می‌ریزد، اجازه نمی‌دهید که به فرش رنگ دهند. گاهی رنگ دادن بعضی از این مواد به فرش دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند. (برای مثال برداشتن بستنی شکلاتی از روی فرش قبل از اینکه آب شود می‌تواند از یک دردسر بزرگ نظافتی پیشگیری کند.)
  •  بعضی مواد وقتی درون فرش نفوذ می‌کنند باعث تداخل رنگ الیاف فرش شده و آن را خراب می‌کنند. اما اگر سریع آن‌ها را جمع کرده از روی فرش جدا کنید، این اتفاق نخواهد افتاد.
  • با اقدام سریع به لکه‌گیری و جمع کردن مواد از روی فرش، نظافت آن سریعتر و راحت‌تر خواهد بود. تاجایی که گاهی لکه ایجاد شده با یک دستمال نمدار تمیز پاک خواهد شد. اما اگر تعلل کنیم، ممکن است حتی شوینده‌ها و لکه‌گیرها نیز اثر کافی نداشته باشند.

سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش درمورد مواد چسبنده یا موادی که احتمال خشک شدن آن‌ها پس از نفوذ درون فرش است اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. چرا که بعد از خشک شدن این مواد، یک دردسر جدا کردنشان از روی فرش و یک مشکل پاک کردن لکه ایجاد شده از آن‌ها است.

سرعت عمل در حذف لکه های فرش را جدی بگیرید - قالیشویی آوا

لکه‌گیری سریع فرش در چه مواقعی مهم‌تر است؟

دربین لکه‌های مختلف روی فرش، بعضی از لکه‌ها سخت‌تر و ماندگارتند و باید نسبت به آن‌ها عملکردی کاملا سریع داشت. این مواد عبارتند از:

  • چای و قهوه (چای و قهوه لکه‌های ماندگاری دارند و اصلا نباید اجازه داد که روی فر خشک شوند.)
  •  نوشیدنی‌هایی که ممکن است در آن‌ها رنگ مجاز خوراکی وجود داشته باشد.
  •  نوشیدنی‌ها و مایعات شیرین
  •  لکه برخی میوه‌های قرمز مانند انار و آلبالو
  •  شیر یا مایعاتی که حاوی کاکائو یا شکلات هستند.

لک زردچوبه و رب یا سس گوجه نیز از لکه‌های ماندگارند. بهتر است نسبت به غذاهای حاوی این مواد نیز دقت کافی را داشته باشیم.

سخن پایانی

به‌طور کلی بهتر است هنگامی که چیزی روی فرش می‌ریزد،‌ فارق از نوع ماده و محتویات آن، سرعت عمل در حذف لکه‌های فرش را در اولویت قرار دهیم. چرا که گاهی تاخیر در نظافت می‌تواند اینکار را سخت‌ و حتی ناممکن کند و تمیز شدت کامل فرش نیاز به شستشوی کامل آن داشته باشد.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری