انواع مواد شوینده فرش

انواع مواد شوینده فرش - قالیشویی آوا

انواع مواد شوینده فرش


انواع مواد شوینده فرش

شاید در گذشته به‌دلیل نبود امکانات عادی بود که از یک یا چند شوینده برای شست و شوی همه لباس‌ها، حوله‌ها، ملحفه‌ها و حتی فرش‌ها استفاده کنیم. اما پیشرفت علم و ساخته شدن انواع شوینده‌ها باعث شده است تا امروز هر چیزی شوینده مخصوص خود را داشته باشد. شوینده‌هایی که درعین آسیب‌رسانی کمتر، سلامت پارچه و الیاف را خفظ می‌کنند. در این بین استفاده از انواع شوینده فرش یک امر ضروری و مهم محسوب می‌شود. به‌خصوص که انواع شوینده مخصوص فرش، قادر به تمیز کرده لک و آلودگی‌های مختلف خواهند بود.

چرا باید از شوینده مخصوص فرش استفاده کرد؟

فرش همواره کالایی نفیس و ارزنده محسوب می‌‌شود. حتی نمونه‌های نه‌چندان گران قیمت آن، ارزش بالایی دارند و توصیه می‌شود همه موارد و نکات ضروری را برای حفظش رعایت کنیم. به‌خصوص اینکه فرش کالایی نیست که به‌صورت مداوم آن را عوض کنیم. یکی از مواردی که برای حفظ سلامت فرش و افزایش طول عمر آن توصیه می‌شود، استفاده از انواع شوینده فرش برای نظافت و شستشوی آن است. فرمولاسیون ساخت شوینده‌های فرش عموما به‌نوعی است که کمترین آسیب را به الیاف آن‌ها وارد کند. نکته مهم اینکه، برخی از انواع شوینده فرش، مخصوص فرش‌هایی با حساسیت و ظرافت بیشتر هستند. بنابراین توجه به انتخاب شوینده مناسب هرفرش نیز اهمیت دارد. برای مثال، شوینده‌های فرش ماشینی با شوینده‌های فرش دست‌باف کاملا متفاوتند. همچنین شوینده‌های فرش ابریشمی با شوینده‌های فرشی با الیاف اکرلیک یکسان نیستند.

همچنین بخوانید….

آب ژاول چیست


حتماً شنیده‌اید که برخی از آب ژاول برای پاک کردن ریشه‌های فرش استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آب ژاول چیست و چه کاربردی در قالیشویی دارد …

مشخصات و ویژگی‌های انواع شوینده فرش

انواع شوینده فرش، ویژگی‌های ثابتی دارند و این ویژگی‌ها را باید در تمامی آن‌ها ببینیم. مشخصات مهمی که شوینده‌های فرش باید داشته باشند عبارتند از:

  • قابل انحلال در آب باشد. اگر شوینده فرش به‌طور کامل در آب حل نشود، در الیاف فرش باقی مانده به آن آسیب می‌زند.
  •  سود سوز آور در آن وجود داشته باشد اما با درصد پایین. درصورتی که این ماده قلیایی با درصد بالا استفاده شود، ممکن است فرش آسیب ببیند.
  • دارای ترکیبات کلردار به‌میزان کافی باشد. این مواد خاصیت اکسید کنندگی دارند و باعث جلای فرش می‌شوند.
  •  PH آن خنثی باشد. یعنی اسیدی و قلیایی نباشد.
  •  ضدحساسیت باشد تا پس از شستشوی فرش، برای افراد خانه ایجاد آلرژی و مشکل نکند.
  •  رایحه تند و آزاردهنده نداشته باشد.
  • خاصیت نرم‌کنندگی دارند.

باید اضافه کرد که انواع مواد شوینده فرش باید قابل استفاده در روش‌های مکانیزه و سنتی شستشوی فرش باشند. در روش‌های مختلف قالیشویی، از بین شونده‌های فرش معمولا نمونه‌های مایع به نمونه‌های پودری ترجیح داده می‌شوند.

انواع مواد شوینده فرش - قالیشویی آوا

انواع مواد شوینده فرش به چه شکلند؟

به‌طور کلی انواع شوینده مخصوص فرش به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که هردسته با برند‌های مختلف و کیفیت‌های متفاوت تولید می‌گردند. انواع دسته‌بندی شوینده فرش عبارتند از:

  •  پودر شوینده فرش یا پودر قالیشویی
  • شامپوفرش
  • شوینده‌های خانگی
  • پودرهای لباس‌شویی (این مورد معمولا توصیه نمی‌شود.)

شامپو‌ها و پودرهای شوینده فرش با ترکیبات مختلف بهترین انتخاب‌های برای شستشوی تخصصی فرش و قالی محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

درپایان لازم است اضافه کنیم در انتخاب از بین انواع شوینده فرش، یک نکته ضروری توجه به لکه‌های روی فرش و میزان کثیفی آن است. برای مثال اینکه چه نوع شامپو یا پودری با چه ترکیباتی قادر به تمیز کردن لک روغن یا چای است نیز حائز اهمیت است.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری