شستشوی انواع موکت

شستشوی انواع موکت - قالیشویی آوا

شستشوی انواع موکت


شستشوی انواع موکت

موکت به عنوان یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها در کشورمان شناخته می‌شود. انواع مختلف موکت در طرح‌ها و مدل‌های مختلف توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه شده است. موکت هم مانند دیگر کفپوش‌ها به مرور زمان کثیف شده و نیاز به شستن دارد. اما شستن موکت باید با توجه به جنس نخ و بافت آن تفاوت دارد.

شستشوی موکت در خانه

موکت‌ها با توجه به نوعی که دارند در خانه قابل شستن هستند. بهترین روش شستن موکت استفاده از محلول آب و شامپو فرش است. کافی است کمی از کف شامپو فرش را با کمک یک اسفنج یا برس نرم روی موکت بکشید. لک‌های روی موکت را هم باید قبل از تمیز کردن از بین برد. برای از بین بردن لک‌های غذا و مداد رنگی می‌توانید از آب و سرکه سفید یا آب و جوش شیرین استفاده کنید.

اگر در خانه فضایی برای شستن موکت داشته باشید می‌توانید آن را با آب و مواد شوینده هم بشویید. اما اگر موکت شما به زمین چسبیده باشد و متراژ آن هم زیاد باشد، کار به این راحتی نیست. اگر موکت خیلی کثیف نباشد با شامپو فرش تمیز می‌شود اما اگر مقدار آلودگی زیاد باشد بهتر است آن را به مراکز شستشوی موکت بسپارید.

همچنین بخوانید….

چگونه فرش را همیشه نو و تمیز نگه داریم؟


جارو کردن فرش به عنوان اولین نکته برای نگهداری فرش، باید با روش صحیح انجام شود. ذرات گرد و غبار در لابه‌لای بافت باقی می‌ماند و به مرور باعث کدر شدن رنگ فرش و از بین رفتن گره‌ها می‌شود …

روش شستن انواع موکت

موکت‌ها انواع مختلفی دارند و طبعا روش شستن آن‌ها هم با یکدیگر متفاوت است.

روش شستن موکت پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه معمولا دو دسته هستند. یا مقدار نخ آن‌ها زیاد است یا مواد. تمیز کردن موکت‌هایی که مواد دارند معمولا راحت‌تر است. اما هر دو دسته این موکت‌ها را می‌توان با آب و شامپو فرش تمیز کرد.

روش شستن موکت پرز بلند

موکت‌های پرز بلند را ابتدا باید به خوبی جارو کرد تا تمامی ذرات گرد و غبار و خوراکی‌ها از لابه لای آن خارج شود. سپس با توجه به خواب موکت به آرامی با محلوا آب و شامپو فرش آن را شستشو داد. این موکت‌ها را باید خوب هم خشک کرد تا آب و مواد شوینده در لابه‌لای بافت آن باقی نماند. ماندن آب می‌تواند به مرور زمان باعث تولید قارچ شود.

شستشوی انواع موکت - قالیشویی آوا

شستن موکت در محل

اگر موکت شما متراژ زیادی داشته باشد یا میزان کثیفی آن زیاد باشد می‌توانید از مراکز شستشوی موکت کمک بگیرید. این افراد با حضور در محل مورد نظر شما، ابتدا موکت را به خوبی جارو کرده و سپس تمام لکه‌های روی آن را بررسی و با مواد مناسب از بین خواهند برد.

در مرحله بعد با کمک بخارشوی‌ها و دستگاه‌های مخصوص تمام سطح موکت را شستشو می‌دهد. آب‌گیری موکت با کمک دستگاه‌های وکیوم مخصوص انجام می‌شود و به این ترتیب هیچ اثری از آب و مواد شوینده در داخل بافت موکت باقی نمی‌ماند. کافی است بعد از اتمام کار موکت را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا باقیمانده رطوبت آن هم گرفته شود. مزیت شستشوی موکت در محل این است که لازم نیست برای شستشوی موکت آن را از خانه خارج کنید. علاوه بر این با شستشوی اصولی تمامی آلودگی‌ها و لکه‌ها از روی موکت پاک خواهد شد.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری