چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم؟

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم؟ - قالیشویی اوا

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم؟

شکستگی فرش یکی از آسیب‌هایی است که در صورت نگهداری غیراصولی، اتفاق میفتد و به‌سلامت فرش آسیب می‌زند. فرش وسیله‌ای است که بیشترین جلوه را به خانه می‌دهد و بیش از هر چیز دیگری، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. بر همین اساس اگر تغییری در فرش به وجود بیاید، شاید در ظاهر خانه نیز تأثیر منفی بگذارد.
به‌غیراز این مسئله، این آسیب باعث می‌شود که فرش در برابر ضربه، شستشو و سایش، ضعیف‌تر شده و به‌راحتی پاره شود.در این نوشته قصد داریم شما را با شکستگی فرش و علت‌های به‌وجودآمدن این مشکل آشنا کنیم و به بررسی روش‌های ازبین‌بردن آن بپردازیم.پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شکستگی فرش چیست؟

هنگامی که در یک بازه زمانی طولانی‌مدت، فرش به‌صورت تا شده قرار بگیرد، علاوه بر لول شدگی با مشکل دیگری نیز مواجه می‌شود که به آن شکستگی فرش می‌گویند. در این نوع آسیب، بافت‌های فرش از هم فاصله می‌گیرند و شما می‌توانید کف فرش را ببینید.این کچلی، معمولاً به‌صورت یک خط باریک و کشیده اتفاق میفتد، اما ممکن است باتوجه‌به مدت‌زمان تا خوردن، جنس فرش و نوع تاخوردگی، شدت آن نیز بیشتر شود.

همچنین بخوانید….

رعایت نکات اصولی در هنگام حمل و نقل فرش


حمل و نقل فرش به‌صورت استاندارد، چگونه است؟ در این مقاله شما را با آسیب‌های فرش در جابه‌جایی غیراصولی و روش‌های صحیح حمل و نقل فرش آشنا می‌کنیم …

دلایل به‌وجودآمدن این مشکل چیست؟

اصلی‌ترین عامل به‌وجودآمدن شکستگی، تا زدن فرش است. به‌عنوان‌مثال، اگر از یک فرش بزرگ در یک فضای کوچک استفاده کنید، به‌ناچار بخشی از آن تا می‌خورد و همین مسئله، این آسیب را به وجود می‌آورد.یا اگر به‌جای لول کردن فرش از روش تا کردن استفاده کنید، فرش دچار شکستگی و آسیب خواهد شد.

چه فرش‌هایی مستعد شکستگی هستند؟

بسیاری عقیده دارند که این مشکل تنها فرش‌های ماشینی را تهدید می‌کند و هیچ تأثیری در فرش‌های دستبافت نخواهد داشت. اما این موضوع کاملاً اشتباه است.تجربه ثابت کرده که فرش‌های دستبافت هم می‌توانند دچار شکستگی شوند، زیرا تراکم، نوع بافت و جنس نخ، در همه فرش‌های دستبافت، یکسان نیست.به طور کل، فرش‌هایی که دارای وزن بیشتر، شانه و تراکم بالاتری هستند، بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرند.

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم؟ - قالیشویی اوا

چگونه می‌توان شکستگی فرش را از بین برد؟

ازبین‌بردن شکستگی فرش، یک کار تخصصی است و نیاز به ابزار و مهارت کافی دارد. باتوجه‌به این مسئله، هیچ راه‌حل خانگی و ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود ندارد. شکستگی، از طریق رفو کردن برطرف می‌شود.بنابراین، اگر فرش شما دچار این مشکل شده است، باید از یک مرکز رفوگری برای حل آن کمک بگیرید.بسیاری از قالیشویی‌ها، علاوه بر ارائه خدمات شست‌وشو، تعمیرات و رفوکردن انواع فرش را نیز بر عهده می‌گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه سعی کردیم شما را به‌صورت کامل با شکستگی فرش و دلایل آن آشنا کنیم و به بررسی راه‌حل این مشکل بپردازیم.به‌خاطر داشته باشید که در ۹۰ درصد مواقع، این مشکل فقط و فقط به دلیل نگهداری و تا کردن غیراصولی فرش اتفاق میفتد. پس برای حفظ سلامت فرش خود، حتماً نکات تا کردن و حمل و نقل اصولی فرش را جدی بگیرید.در پایان، لطفاً سؤالات و تجربیات خود را در مورد این موضوع، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری