پاک کردن لکه چربی از روی فرش

پاک کردن لکه چربی از روی فرش - قالیشویی آوا

پاک کردن لکه چربی از روی فرش


پاک کردن لکه چربی از روی فرش

پاک کردن لکه چربی جزو آن دسته از کارهایی است که به‌سختی انجام می‌شود؛ زیرا این نوع لکه بسیار مقاوم است و برای پاک کردن آن نیاز به ترفند‌های بیشتری خواهیم داشت. احتمالاً شما هم بارها تجربه لکه چربی بر روی لباس و … را داشته‌اید، اما شرایط، زمانی بدتر می‌شود که این لکه‌های چسبناک بر روی فرش به وجود بیایند.

اگر در آشپزخانه خود از فرش استفاده می‌کنید و یا در منزل، یک کودک حضور دارد، امکان واردشدن شما به این چالش نیز بیشتر می‌شود.در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های پاک کردن لکه چربی از روی فرش آشنا کنیم و به معرفی جزئیات هرکدام از این راه‌ها بپردازیم.پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش‌های خانگی پاک کردن لکه چربی

به دلیل محدود بودن فضای شستشو و خشک‌کردن فرش در آپارتمان‌ها، شاید بهترین گزینه برای افرادی که با لکه چربی مواجه هستند، کمک‌گرفتن از قالیشویی‌ها باشد.این کار علاوه بر کم‌کردن دردسرهای نظافت، ازبین‌بردن لکه را نیز تضمین می‌کند و در پایان، یک فرش تمیز و بدون لکه را تحویل می‌گیرید.اما اگر مشکل شما آن‌قدرها هم وخیم نیست، روش‌های خانگی هم گزینه خوبی هستند و به‌راحتی می‌توانند شما را از شر این لکه‌ها خلاص کنند.در ادامه با چند ترفند کاربردی و البته خانگی برای ازبین‌بردن لکه چربی از روی فرش، آشنا می‌شوید.

همچنین بخوانید….

پاک کردن لکه های قدیمی از روی فرش


پاک کردن لکه های قدیمی از روی فرش کار سخت و مشکلی است و برای انجام دادن این کار باید از روش های مختلفی استفاده کنید….

پاک کردن لکه چربی با استفاده از مایع ظرف‌شویی

مایع ظرف‌شویی یک پاک‌کننده قوی برای چربی است. برای شروع کار، ابتدا یک لیوان آب ولرم بردارید و چند قطره مایع ظرف‌شویی را درون آن بریزید.سپس با کمک مسواک یا فرچه کوچک، مایع را بر روی لکه بکشید تا زمانی که نتیجه موردنظر حاصل شود.در پایان هم با استفاده از یک دستمال حوله‌ای تمیز و مرطوب، کف و کثیفی را پاک کنید و اجازه دهید تا فرش خشک شود.

ازبین‌بردن لکه روغن با لکه بر و شامپو فرش

برندهای مختلفی از انواع لکه بر و شامپو فرش در بازار موجود است که توانایی پاک کردن لکه چربی را دارند. برای استفاده از این محصولات، ابتدا باید مقداری از مایع موردنظر را با کمی آب مخلوط کنید.در مرحله بعد، مایع را با یک فرچه یا اسفنج مناسب، بر روی لکه بکشید.

این کار را تا زمانی که لکه روغن به طور کامل بر طرف نشده است، ادامه دهید.پس از اتمام کار، یک دستمال خشک و تمیز بردارید و نم فرش را با آن بگیرید و تا زمان خشک‌شدن فرش صبر کنید.اگر لکه برطرف نشده بود، مجدداً این کار را تا چند بار دیگر تکرار کنید.

پاک کردن لکه چربی از روی فرش - قالیشویی آوا

پاک کردن لکه روغن به کمک وایتکس

یکی دیگر از روش‌هایی که در پاک کردن لکه‌های چربی مؤثر خواهد بود، استفاده از وایتکس است. نکته: از این روش تنها زمانی استفاده کنید که نتیجه موردنظر از طریق سایر راه‌ها حاصل نشده باشد.
برای شروع کار، یک قاشق وایتکس بردارید و با دو لیوان آب ولرم مخلوط کنید.سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال تمیز، محلول را بر روی لکه بمالید تا از بین برود.در نهایت هم ناحیه موردنظر را با آب گرم تمیز کنید تا وایتکس به فرش آسیب نزند.برای گرفتن نتیجه بهتر، می‌توانید وایتکس را با کمی صابون رنده شده یا کمی شامپو فرش مخلوط کنید و طبق مراحل قبل، پیش بروید.

توجه: این روش ممکن است برای فرش‌های تیره مناسب نباشد و در صورت تمیزکردن غیراصولی، رنگ فرش را از بین ببرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع راه‌های پاک کردن لکه چربی از روی فرش آشنا کنیم و به بررسی هرکدام از این روش‌ها بپردازیم.به‌خاطر داشته باشید که با وجود گرفتن نتیجه مثبت از طریق این روش‌ها، همچنان شستشو بهترین گزینه محسوب می‌شود. دلیل این موضوع، ازبین‌بردن روغن از کل تارهای فرش است. درصورتی‌که در روش‌های اشاره شده، تنها به‌صورت سطحی چربی را از بین می‌بریم و ممکن است روغن در عمق فرش باقی بماند.بنابراین، اگر برای سلامت و زیبایی فرش خود اهمیت قائل هستید، بهتر است کار را به دست کاردان بسپارید و خودتان را از هرگونه مشکل احتمالی، خلاص کنید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری