آب ژاول چیست

آب ژاول چیست - قالیشویی اوا

آب ژاول چیست


‌آب ژاول چیست؟

آب ژاول ماده‌ی شیمیایی پرکاربردی در صنایع مختلف از جمله صنعت قالی و فرش است. این ماده، سفید کننده‌ای است که با نام تجاری وایتکس شناخته می‌شود. ترکیب آب ژاول شامل سدیم هیپوکلریت با فرمول (NaClO)، نمک (NaCl) و آب است. حال که دانستید آب ژاول چیست با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که چرا در شستشوی قالی از این ماده استفاده می‌شود.

‌آب ژاول برای شستن قالی

سدیم هیپوکلریت موجود در ساختار آب ژاول، به‌علت عدم پایداری، می‌تواند با تولید اکسیژن محیط را ضد‌عفونی کند و موجب از بین رفتن رنگ شود. ویژگی این اجزا، آب ژاول را به‌عنوان یک ماده‌ی سفید کننده‌ی بی‌همتا معرفی کرده است که در بازار حرف اول را جهت رنگ‌بری و سفید کنندگی می‌زند.در شستشوی فرش و پارچه نیز از آب ژاول به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. البته باید گفت این ضد عفونی کننده‌ی بسیار قوی در حوزه‌ی فرش برای شستشوی ریشه‌های کثیف فرش و برگرداندن سفیدی به آن‌ها کاربرد دارد.

همچنین بخوانید….

قالیشویی قاسم آباد مشهد


به منظور رفاه حال مشتریان قالیشویی قاسم آباد مشهد و دیگر شعب این مجموعه، علاوه بر شستشوی فرش، کار ترمیم و رفو را نیز به درخواست مشتری انجام می‌دهند …

نکات استفاده از آب ژاول برای شستن قالی

فرش در خانه‌ی ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما به‌علت نحوه‌ی کاربرد آن، خیلی سریع کثیف می‌شود. این کثیفی به‌خصوص در ناحیه‌ی ریشه‌ها، بسیار مشهود است.آب ژاول قادر است پارچه‌های سفید را از لکه‌های خون، چای، قهوه و … پاک کند اما به‌راحتی می‌تواند رنگ پارچه‌های رنگی و فرش را نیز از بین ببرد. از این رو توصیه می‌شود قبل از شستن ریشه‌های فرش با آب ژاول حتماً به نکات زیر دقت کنید:

  •  آب ژاول به‌شکل مایع زرد کم‌رنگ با بویی تند و زننده و دارای PH بالا و قلیایی است. بنابراین در هنگام مصرف آن باید نکات ایمنی لازم را رعایت نمایید.
  •  این ماده به‌علت ناپایداری در معرض نور و گرما تجزیه می‌شود و آن چه در ظرف بماند چیزی جز نمک و آب نخواهد بود. از این رو آب ژاول حتماً باید در ظرف‌های پلاستیکی مخصوص و دور از نور و حرارت نگهداری شود.
آب ژاول چیست - قالیشویی اوا
  •  به هیچ عنوان از این ماده‌ی شستشو در محیط‌های بسته استفاده نکنید.
  • پس از شستشو‌ی ریشه‌ها با آب ژاول چندین بار باید ریشه‌ها را با آب معمولی آبکشی کنید.
  •  تا هنگامی که ریشه‌ها خشک نشوند، به هیچ عنوان نباید این بخش‌ها با قسمت‌های دیگر فرش تماس پیدا کنند.
  •  کار با این ماده‌ی شیمیایی بسیار خطرناک است و تنفس آن یا تماس مستقیم آن با پوست و چشم خطرات زیادی را به همراه دارد.

کلام آخر:

تمیزی خانه یکی از اولویت‌های مهم در زندگی ما است. شستشو با مواد شیمیایی مانند آب ژاول کار پر زحمتی است. استفاده از این ماده اگرچه ساده به‌نظر می‌رسد اما ممکن است با پرداخت هزینه‌های سنگینی همراه شود.با تماس کوچکترین قطره‌ی این ماده‌ی شیمیایی با فرش این امکان وجود دارد که رنگ آن ناحیه، کاملاً از بین برود. با توجه به این‌که این روز‌ها فرش هم به یک کالای قیمتی تبدیل شده است، پیشنهاد می‌کنیم سفید کردن ریشه‌های فرش و شستشوی آن به طریق صحیح را به کادر مجرب قالیشویی آوا مشهد بسپارید.قالیشویی آوا مشهد مجهز به پرسنل آموزش‌دیده و مجرب آماده‌ی ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی شستشوی انواع فرش‌های دستی (اعلا، ابریشم و چله ابریشم) و ماشینی است.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری