پاک کردن لکه آدامس از روی فرش

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش - قالیشویی اوا

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش


پاک کردن لکه آدامس از روی فرش

حتی اگر اهل جویدن آدامس نباشید، باز هم می‌توانید قربانی این ماده‌ی چسبنده شوید. در حالی‌که ممکن است پس از چسبیدن آدامس به فرش وسوسه شوید تا با دست آدامس را از روی فرش جدا نمایید، اما باید دقت کنید که این روش می‌تواند باعث آسیب جانبی به الیاف ظریف فرش شود. در این مقاله به بررسی نحوه‌ی پاک کردن لکه آدامس از روی فرش خواهیم پرداخت.

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم؟

از بین تمام موادی که می‌توانند فرش را کثیف کنند، آدامس یکی از موادی است که نگرانی زیادی ایجاد می‌کند. بسیاری در این زمان به‌فکر بریدن پرز‌های چسبیده به آدامس به‌وسیله‌ی قیچی می‌افتند اما راه‌های بهتری برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش وجود دارد.

همچنین بخوانید….

از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش


لکه نوشابه یکی از سخت ترین لکه ها روی فرش محسوب می شود. از بین بردن لکه نوشابه روش های مختلفی را دارد که می توانید یکی از آن ها را بر اساس نظر خود انتخاب کنید …

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش با یخ

برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش کافی است تکه‌های یخ را از فریزر جمع آوری کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  •  چند تکه یخ را در یک کیسه‌ی پلاستیکی قرار و سپس کیسه‌ی یخ را به‌مدت حداقل یک دقیقه روی آدامس فشار دهید. این کار باعث یخ زدن و سفت شدن آدامس می‌شود و برداشتن آن را آسان‌تر می‌کند.
  •  به آرامی آدامس یخ زده را از امتداد لبه‌ها به سمت مرکز با انگشتان خود یا یک ابزار تیز، از روی فرش بردارید. مراقب باشید که الیاف فرش را همراه با آدامس جدا نکنید!
  •  در این مرحله، بیشتر آدامس باید محو شده باشد، اما اگر بقایایی از آن باقی ماند، کافی است آن را با چند قطره متیل سالیسیلات پاک‌سازی کنید.
  •  در نهایت هرگونه تغییر رنگ یا لکه‌ی باقی‌مانده را با یک شوینده‌ی ملایم فرش پاک کنید و ناحیه را با آب گرم بشویید.

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش با سرکه

سرکه‌ی سفید کاربرد‌های زیادی در خانه دارد که جای تعجب نیست که بتوان از آن برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش نیز استفاده کرد. برای این منظور کافی است مطابق مراحل زیر پیش روید:

  •  یک‌چهارم فنجان سرکه‌ی سفید را در مایکروویو گرم کنید.
  • یک پارچه یا حوله‌ی تمیز سفید را به سرکه آغشته کنید و سپس آن را روی آدامس بکشید.
  •  از یک چاقو استفاده نمایید و تا جایی که می‌توانید آدامس را بتراشید.
  •  از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن آدامس باقی مانده استفاده کنید. (بقایای آدامس مسواک را به‌طور کامل خراب می‌کنند، بنابراین پس از استفاده احتمالاً مجبورید که مسواک را دور بیاندازید).
پاک کردن لکه آدامس از روی فرش - قالیشویی اوا

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش با اسپری WD-40

یکی دیگر از روش‌های خانگی برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش استفاده از اسپری، WD-40 است. برای این منظور کافی است:

  •  مقدار مناسبی از WD-40 را روی لکه‌ی آدامس اسپری و به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  •  با استفاده از یک پارچه یا برس اسکراب کوچک، آدامس را در یک جهت پاک کنید یا به آرامی بشویید.
  •  در صورت نیاز مقدار بیشتری WD-40 را اضافه کنید تا آدامس باقی مانده از فرش پاک شود سپس پاک کردن را در همان جهت ادامه دهید.

سخن آخر:

در برخی از مواقع استفاده‌ی نادرست از مواد می‌تواند به فرش آسیب برساند. از آن‌جایی‌که امروزه فرش یک سرمایه است، بهتر است کار را به متخصصین بسپارید. قالیشویی آوا مشهد به‌عنوان معتبر‌ترین قالیشویی در شهر مشهد آماده‌ی ارائه‌ی انواع خدمات شستشوی تخصصی انواع فرش ماشینی، شستشوی حرفه‌ای فرش‌های ابریشم، دست‌باف و گل ابریشم، خشک‌شویی انواع مبلمان و رفوگری فرش است.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری