از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

عنوان سئو از بین بردن لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی اوا

عنوان سئو از بین بردن لکه جوهر از روی فرش -


تمیز بودن فرش اهمیت زیادی روی ظاهر و دکوراسیون خانه دارد. برخی مواقع به دلیل بی احتیاطی و یا اتفاقات ناگهانی لکه های مختلفی بر روی فرش ایجاد می شود و به همین دلیل باعث کاهش زیبایی و آسیب دیدن فرش می شود. اگر برای پاک کردن این لکه ها سریعا اقدام نشود لکه کهنه شده و حتی با روش های مختلف تمیز کردن هم ممکن است بر روی فرش ماندگار شود. به همین دلیل در این مقاله در نظر داریم درباره نحوه تمیز کردن یکی از لکه ها که به سختی از روی فرش پاک می شود صحبت کنیم. در ادامه شما را با نحوه و روش های از بین لکه جوهر از روی فرش آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

بهترین روش های از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

روش اول

اگر بر روی فرش شما لکه جوهر ریخته باشد و این لکه به تازگی ایجاد شده باشد بهتر است بر روی بخش لکه دار فرش مقداری ماست بریزید و بعد از آن ماست را با قاشق جمع کنید، این روند را چندین بار تکرار کنید تا از این طریق جوهر جذب ماست شده و از روی فرش محو شود. این روش فقط برای لکه هایی که تازه ایجاد شده است کاربرد دارد.

همچنین بخوانید….

بهترین زمان شستن فرش در منزل ، چه زمانی است ؟!


برای فهمیدن بهترین زمان شستن فرش ، اگر فقط اندکی به عقب برگردیم و روزهای پایانی سال را مرور کنیم ، به یاد می آوریم که چهره شهر با وجود قالی ها و فرشهای رنگارنگ که از لبه پشت بام ها و تراسها آویزان شده بودند.

روش دوم

در این روش از ماده های شوینده ملایم مثل شامپو بچه و یا تمیزکننده های طبیعی مثل آبلیمو استفاده کنید. به این روش که ابتدا یک دستمال خشک و تمیز را بردارید و بر روی لکه جوهر قرار داده و بعد از آن بردارید، دقت کنید که این کار را به صورت ضربه ای انجام دهید و اصلا دستمال را روی لکه نکشید تا جوهر پخش نشود. این کار را چند بار تکرار کنید با این کار بخش زیادی از جوهر جذب دستمال می شود. البته این روش نیز برای لکه های جدید کاربرد دارد.بعد از آن کمی از شامپو بچه را روی محل لکه بریزید و مرحله قبل را دوباره تکرار کنید. این روند را بسته به سایز و حجم لکه تا جایی که لکه بیرنگ یا کمرنگ شود ادامه دهید. بعد از آن مقداری آب گرم را بر روی لکه اسپری کنید و شروع به پاک کردن لکه با دستمال کنید. با این روش می توانید به راحتی جوهر پخش شده روی فرش را تا حدود زیادی کاهش دهید.

روش سوم

در وهله اول سعی کنید با استفاده از یک کاغذ خشک کن لکه را کمرنگ کنید، بعد از آن یک اسفنج را با شیر نم دار کرده و لکه را بردارید. سپس با کمک دستمالی که به آب و کف صابون آغشته شده است باقیمانده مواد را بردارید.

عنوان سئو از بین بردن لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی اوا

روش چهارم

برای لکه های کهنه جوهر می توانید از ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق مایع ظرفشویی در ۲ استکان آب گرم استفاده کنید. بعد از آن یک دستمال را با این ترکیب نم دار کرده و روی لکه جوهر بکشید تا باعث جذب آن شوید. این کار را تا جایی که لکه به طور کامل از بین برود تکرار کنید. در نهایت با استفاده از یک دستمال تمیز که با آب سرد خیس شده است مکان لکه را تمیز کرده و خشک کنید.

سخن پایانی

لکه جوهر روی فرش جزو سخت ترین لکه ها است که ممکن است هر فردی در طول زندگی خود آن را تجربه کرده باشد. این لکه زحمت زیادی برای تمیز شدن می طلبد و روش های مختلفی برای تمیز کردن آن وجود دارد. در این مقاله شما را با چهار روش از بین بردن لکه جوهر از روی فرش آشنا کردیم، در نهایت توصیه می کنیم اگر نتوانستید از شر این لکه خلاص شوید حتما از قالیشویی های معتبر و حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری