بیدزدگی فرش چیست؟

بیدزدگی فرش - قالیشویی آوا

بیدزدگی فرش


بیدزدگی فرش یکی از متداول‌ترین مشکلات درباره فرش‌ها مخصوصاً فرش‌های دستبافت است. این مسئله باعث از بین رفتن فرش‌های دستبافت مختلفی شده است. بیدزدگی فرش رایج بوده و ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد. این مشکل جدی است به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از این‌که فرش شما به این مسئله دچار شود با انجام دادن کارهای مختلف از آن جلوگیری کنید. ما در این مقاله و در ادامه در نظر داریم بیدزدگی فرش و مسائل پیرامون آن را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

بیدزدگی فرش چیست؟

بیش‌تر ما با دیدن حشرات، سوسک و هر نوع موجود مشابه دیگری بر روی فرش متوجه می‌شویم که فرش ما بید زده است، اما در اصل صرفاً با دیدن این موارد نمی‌توان به‌طور دقیق از بیدزدگی فرش مطمئن شد و ممکن است بسته به شرایط مختلف موجودات مختلفی به فرش شما حمله کرده باشند که جزو موارد بیدزدگی محسوب نمی‌شوند.

همچنین بخوانید….

بهترین مواد شوینده فرش در منزل


بهترین مواد شوینده فرش در منزلو انتخاب صحیح آن از چالش‌های نظافت در اغلب منازل است. به‌ویژه برای افرادی که قصد دارند هنگام خانه تکانی یا جابجایی از منزلی به منزل دیگر این کار را شخصا انجام دهند.

اما در بین همه موجودات زنده‌ای که باعث آسیب دیدن فرش‌ها می‌شود بیش‌ترین موارد مربوط به بیدها، موریانه‌ها و سوسک‌های سیاه ثبت‌شده است. بدون توجه به تفاوت این حشرات باهم، تمامی آن‌ها دارای وجه اشتراک مشابهی هستند که آن‌هم این است که همه آن‌ها باعث تخریب الیاف فرش دستبافت می‌شوند.

به علت این‌که پشم‌های فرش دستبافت جزو الیاف کراتینی محسوب می‌شود، بهترین گزینه برای تغذیه بیدها به‌حساب می‌آید و به همین دلیل پرزهای فرش به نسبت تار و پود آن بیش‌تر دچار بیدزدگی می‌شود.

همچنین بهتر است بدانید که بیدها به‌جز وقتی‌که در مرحله رشد لارو هستند باعث آسیب به فرش نمی‌شوند اما هنگامی‌که در مرحله تکاملی هستند به خاطر احتیاج زیاد به تغذیه بیش‌ترین ضرر و زیان را به بافت فرش وارد می‌کنند؛ به‌طوری‌که طبق تحقیقات در این زمینه، بیدها در این مرحله می‌توانند حدود ۲۰ کیلوگرم از فرش شمارا از بین ببرند.

به همین دلیل بهترین زمان برای نابود کردن بیدها زمانی است که آن‌ها در حالت تخم قرار دارند و هنوز به مرحله لارو شدن وارد نشده‌اند، هنگامی‌که بیدها به لارو تبدیل شوند روند تخریب سریع فرش شما آغاز می‌شود و تا زمانی که آن‌ها بزرگ‌شده و به پروانه تبدیل شوند این روند ادامه خواهد داشت.

بیدزدگی فرش - قالیشویی آوا

از کجا بدانیم فرش ما دچار بیدزدگی شده است؟

تشخیص بیدزدگی فرش کار راحتی است. شما می‌توانید با کمک نشانه‌هایی مانند دیدن حشرات کوچک سریع بر روی فرش، تارهای کوچک در اطراف بافت فرش، وجود لکه‌های عمیق سفید بر روی فرش، ذره‌های خاکستری بر روی فرش، نشانه‌های خوردگی پشت فرش و از بین رفتن بافت سطحی فرش و غیره بیدزدگی فرش را تشخیص دهید. اگرچند نشانه از موارد ذکرشده را مشاهده کردید می‌توانید مطمئن شوید که فرش شما به مشکل بیدزدگی دچار شده است و لازم است در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم برای از بین بردن بیدها را انجام دهید.

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره بیدزدگی فرش و موارد لازم در مورد آن را بررسی کردیم. درنهایت می‌توان گفت بیدزدگی فرش یک مشکل خطرناک و جدی برای فرش شما است و اگر می‌خواهید فرش خود را سالم نگه‌دارید در وهله اول از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید؛ اما اگر نتوانستید از این مشکل جلوگیری کنید حتماً در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم برای حذف بید از فرش را انجام دهید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری