پاک کردن لکه چسب از روی فرش

پاک کردن لکه چسب از روی فرش - قالیشویی آوا

پاک کردن لکه چسب از روی فرش


از بین بردن لکه چسب از روی فرش جزو کارهایی است که شاید شما هم انجام داده باشید. اگر شما کار هنری انجام می‌دهید و وسایل مختلفی را می‌سازید احتمال بالایی وجود دارد که این اتفاق را تجربه کرده باشید. همین‌طور مادرانی که کودکان آن‌ها به مهدکودک یا مدرسه می‌روند و انواع کاردستی‌های مختلف را می‌سازند نیز شاهد این مسئله شده‌اند. چسب‌ها به خاطر خاصیت چسبندگی بالایی که دارند اگر بر روی فرش باقی بمانند بسته به نوع فرش و جنس آن می‌توانند باعث از بین رفتن بافت و رنگ آن شوند. این مسئله برای خانم‌های خانه‌دار بسیار مهم است به همین دلیل بهترین توصیه‌ای که می‌توان دراین‌باره گفت این است که لکه چسب را نیز مثل لکه‌های دیگر در همان وهله اول تمیز کنید تا لکه قدیمی و ماندگار نشود.

راههای از بین بردن لکه چسب از روی فرش

  • استفاده کردن از اتو

یک روش راحت برای از بین بردن لکه چسب از روی فرش این است که از یک پارچه نخی استفاده کنید چراکه اگر پارچه پلاستیکی باشد باعث مقاوم شدن چسب می‌شود. پارچه نخی را بر روی لکه چسب و فرش بیندازید و سپس آن را با حرارت متوسط اتو کنید. این مسئله را تا زمانی ادامه دهید که چسب به پارچه بچسبد و بر روی فرش باقی نماند.

همچنین بخوانید….

اعلاشویی فرش چگونه انجام می‌شود؟


ارزش و اهمیت فرش، چه از نوع ماشینی و چه از نوع دستباف برای ما ایرانیان، باعث شده است که امروزه قالیشویی و فرآیند شستشوی فرش حوزه گسترده و وسیعی را دربر بگیرد

  • استفاده از سرکه سفید

اگر با کمک روش‌های ساده نتیجه خوبی را نگرفتید توصیه می‌کنیم در این مرحله از سرکه سفید کمک بگیرید. سرکه را بر روی پارچه بریزید و شروع به پاک کردن لکه کنید و مطمئن شوید که لکه با سرکه مرطوب شده است. همچنین ۱۵ دقیقه صبر کنید. درنهایت حتماً سرکه را با کمک واسطه بر روی فرش بریزید و به‌طور مستقیم از آن استفاده نکنید.

  • استفاده از یخ

یکی از روش‌های راحت و ساده برای از بین بردن لکه چسب از روی فرش، استفاده از تکه‌های یخ است. برای این کار چندتکه یخ را داخل کیسه ریخته و آن را بر روی لکه قرار دهید. بعد از این فریز شدن چسب با دقت و با وسیله مناسبی چسب را از فرش جدا کنید.

  • استفاده از استون

اگر از هیچ‌کدام از روش‌های قبلی نتیجه خوبی را نگرفتید معلوم می‌شود که چسب ریخته شده بر روی فرش شما بسیار قوی است. به همین دلیل بهتر است برای از بین بردن آن از چند قطره استون استفاده کنید. بعدازآن بااحتیاط شروع به تمیز کردن لکه چسب از روی فرش کنید.

پاک کردن لکه چسب از روی فرش - قالیشویی آوا

سخن پایانی

در این مقاله درباره روش‌های از بین بردن لکه چسب از روی فرش صحبت کردیم، درنهایت می‌توان گفت اگر از روش‌های ذکرشده در این مقاله نتیجه دلخواه خود را نگرفتیه و نتوانستید این لکه را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب دیدن فرش، پاک کردن لکه چسب را به افراد متخصص و مجرب در قالی‌شویی‌های معتبر بسپارید و مطمئن باشید که لکه چسب روی فرش را به خوبی از تمیز کرده و از بین می برند. درنهایت باید بگوییم که خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه های شما درباره این مسئله را بشنویم.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری