استفاده از وایتکس برای تمیزی ریشه فرش

وایتکس برای تمیزی ریشه فرش - قالیشویی آوا

وایتکس برای تمیزی ریشه فرش


وایتکس برای تمیزی ریشه فرش از گزینه‌های شناخته شده بین خانم‌های خانه‌دار است. سفید کننده‌ای با سال‌ها سابقه استفاده در منازل ایرانی که کم‌کم رنگ و بوی کلاسیک به خود می‌گیرد.

اما اگر برای سفید و تمیز شدن ریشه فرش از این ماده استفاده می‌کنید، باید مراقبت‌های لازم را حین مصرف انجام دهیم. در غیر این صورت این کار می‌تواند خطرات و مشکلات زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

در مطلب پیش رو به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

وایتکس برای تمیزی ریشه فرش: مجاز و خطرناک!

ریشه فرش و شستشوی آن یکی از مشکلات خانم‌های باسلیقه‌ای است که با زرد و بدرنگ شدن آن درگیر هستند. بسیاری برای رفع این مشکل به وایتکس و کاربرد آن روی نمی‌آورند. اما اغلب از وایتکس برای تمیزی ریشه فرش غافل هستند و کمتر به آن فکر می‌کنند.

این موضوع یعنی کاربرد وایتکس در صورت کاربرد غیرمحتاطانه می‌تواند علاوه بر مشکلات تنفسی برای افراد، از نظر پوسیدگی ریشه‌ها یا آسیب به طرح و رنگ فرش نیز مشکل‌ساز باشد. تا جایی که پیشنهاد می‌شود در صورت عدم استفاده تخصصی از وایتکس برای تمیزی ریشه فرش، اصولا آن را کنار گذاشته و این کار را به کارشناسان قالیشویی‌های معتبر بسپارند.

همچنین بخوانید….

چگونه ریشه فرش را سفید کنیم؟


ریشه فرش از بخش‌های مهم آن است که بیشترین جلوه را در فرش داشته و بر زیبایی آن اضافه می‌کند. به شرط آنکه تمیز و خوشرنگ باشد. اما متاسفانه در بسیاری موارد حتی پس از شستشوی کامل فرش….

چه خطراتی می‌تواند در کاربرد وایتکس برای این منظور وجود داشته باشد؟

پیش از هر چیز این ترکیب بسیار قوی بوده و در صورت باقی ماندن بر روی ریشه‌ها با زمان یا غلظت زیاد، به پوسیدگی و از بین رفتن آنها منجر می‌شود. این مورد حتی با چند دقیقه تفاوت زمانی یا اندکی غلظت بیشتر این ماده بر روی ریشه‌ها اتفاق افتاده و لزوما قابل کنترل نخواهد بود.

هم‌چنین وایتکس یک رنگ‌بر قوی بوده و در صورت پاشیده شدن به سایر بخش‌های فرش و از جمله گل‌ها و نقوش آن، موجب از بین رفتن یا مخدوش شدن آنها می‌شود.

هم‌چنین مخلوط کردن وایتکس با سایر شوینده‌ها، کاری که بسیاری از مردم نادانسته آن را انجام می‌دهند، با ایجاد گازهای خطرناک به دستگاه تنفسی، چشم‌ها و پوست آسیب رسانده و مشکلات سلامت ایجاد می‌کند. به‌ویژه اگر این کار در فضای محدود و بسته آپارتمانی انجام گیرد.

در نهایت کاربرد مکرر وایتکس برای تمیزی ریشه فرش می‌تواند عمر ریشه‌ها را کوتاه کرده و موجب ریزش آنها شود. در این صورت، مشکلات جدیدی نظیر نیاز به ریشه‌گذاری مجدد فرش را ایجاد کند.

وایتکس برای تمیزی ریشه فرش - قالیشویی آوا

وایتکس برای تمیزی ریشه فرش: ماشینی یا دستبافت؟

گرچه کاربرد وایتکس برای این منظور برای هر دو نوع ماشینی و دستبافت قابل اجراست، اما در انواع فرش دستبافت به دلیل قیمت بالا و ارزش هنری که دارند، این کار می‌تواند با ریسک بالاتری همراه باشد. به این معنا که پاشیده شدن وایتکس روی بخش های رنگی فرش یا پوسیدگی احتمالی ریشه‌ها در این نوع فرش دستبافت با ضرر و زیان مالی بیشتری همراه خواهد بود.

به این ترتیب پیشنهاد می‌شود در صورت استفاده از وایتکس برای تمیزی ریشه فرش، این کار را با احتیاط کامل و به شکل کاملا حرفه‌ای انجام دهید. در غیر این‌صورت، بهتر است کار تمیز کردن ریشه‌های فرش را به قالیشویی‌های معتبر سپرده و از به‌خطر انداختن سلامت فرش به‌ویژه در نمونه‌های دستبافت پرهیز کنید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری