چگونه لکه بستنی را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن لکه بستنی را از روی فرش چگونه است؟

پاک کردن لکه بستنی را از روی فرش چگونه است؟


قالیشویی و نقش پر رنگ آن در زندگی مردم

با پیشرفت جوامع بشری و افزایش شهر نشینی مردم مانند گذشته وقت کافی و مکان مناسب  برای شستشوی فرش های خود به روش سنتی را ندارند و تمایل به سپردن فرش ها و قالی های خود به قالیشویی را دارند.

در گذشته که امکانات و تجهیزات پیشرفته نبود مردم فرش ها و قالی های خود را با وسایل سنتی همچون پارو ، فرچه ، آبگیر و… می شستند علاوه بر خستگی که در طی این کار به وجود می آمد باعث می شد فرش به اندازه کافی تمیز نشود و در نتیجه به وجود آمدن لکه های زرد بر روی ریشه و قسمت ها سفید فرش می شد.

یکی از سوالات متداول که امروزه خیلی از مردم با آن دست به گریبان هستند پاک کردن انواع لکه های موجود بر روی فرش می باشد که البته برای هر یک راه حلی وجود دارد اما پاکیزگی اولیه را به فرش نمی دهد ، یکی از سوالات این است که چگونه لکه بستنی را از روی فرش پاک کنیم؟

برای دانستن جواب این سوال ادامه مقاله را از دست ندهید همچنین به شما پیشنهاد می دهیم برای آشنایی با نحوه شستشوی فرش در قالیشویی ما مقالات دیگر ما را نیز مطالعه کنید.

همچنین بخوانید….

قالیشویی با روش های خانگی


در قالیشویی با روش های خانگی تقریباً آثار همه لکه ها را می توان با ترکیب این دو ماده از بین برد. لکه های روی فرش را هم با این ترکیب می توان تمیز کرد. کافیست ابتدا، جوش شیرین را روی لکه ی فرش بریزید و….

بررسی راه حل های پاک کردن لکه بستنی از روی فرش

بستنی یک خوراکی مورد علاقه برای مردم است علاقه به بستنی سن و سال نمی شناسد و همه مردم در هر رنج سنی به خوردن این خوراکی علاقه دارند پس نمی توان آن را از سبد خرید خانه حذف کرد.

زمانی که بستنی بر روی فرش افتاد بدون تعلل اقدام به برداشتن آن با قاشق یا دستمال قبل از آب شدن بستنی نمایید چرا که در صورت آب شدن چربی بستنی و شیره بستنی بر روی فرش کار شما به مراتب سخت تر از قبل خواهد بود مخصوصا اگر بستنی شکلاتی و یا دارای رنگ های خوراکی باشد پاک کردن آن سخت تر از بستنی های بدون رنگ خواهد بود ، یکی از مواد شوینده که برای از بین بردن لکه بستنی موثر است لکه بر فرش می باشد ، اگر این روش موثر نبود می توانید از اسپری های لکه بر که در بازار موجود است استفاده نمایید ، این دو محلول تاثیر به سزایی دارند.

روش بعدی این است که دستمال را به آب گازدار آغشته کرده و بر روی فرش بکشید با این روش لکه های بستنی از بین می روند.

پاک کردن لکه بستنی را از روی فرش چگونه است؟

راه حل بعدی استفاده از خمیر ریش است به این صورت که خمیر ریش را بر روی لکه مالیده و با مسواک آن را بسابید.

اگر همچنان دیدید لکه پا برجاست یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با یک فنجان آب ترکیب نمایید و بر روی جای لکه بریزید البته از ریختن آمونیاک بر روی فرش های ابریشمی خودداری نمایید.

از نکات قابل توجه این است که لکه را با آب داغ و جوش نشویید چرا که باعث مقاوم شدن لکه در برابر انواع شوینده ها می شود.

راه حل پایانی در این است که فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید تا عمل لکه گیری را انجام دهند معمولا این کار پر هزینه نبوده و در سریعترین زمان انجام می شود.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری