طرز عمل(سنه) یا نامتقارن

طرز عمل نامتقارن

طرز عمل نامتقارن


طرزعمل(سنه)یا نامتقارن چیست؟

گره های قالی متنوع هستند، البته به پرزهای قالی، گره گفته می شود، گره های قالی هر کدام به شیوه ای بافته می شود که هر کدام از آن ها شیوه و طرح و اسم منحصر به فردی دارد. در قالی های دستبافت شاهد بافت های متفاوت و نامتقارن خواهید بود که در همه جای قالی این نوع بافت ها به کار برده شده است. تکنیک بافتن فرش با یکدیگر کاملا متفاوت است. بافت و گره در فرش بافتنی ماشینی یا صنعتی توسط خود دستگاه تعریف شده است،گره هایی که در بافت قالی بکار برده می شوند هر کدام پرزهای قالی را در کنار هم مشخص می کند و خلاقیت و حرفه ای بودن سازنده قالی در تولید قالی را مشخص می کند. همین گره ها هستند که وقتی کنار هم قرار می گیرند در مجموع به آنها قالی گفته می شود. امروزه گره های ترکی بیشتر از گره های دیگر مانند فارسی زده می شود و بیشتر معمول است.گره های فارسی نامتقارن است و گره ترکی استحکام و مقاومت بیشتری دارد. قالیشویی مشهد با تجهیزات و امکاناتی که دارد توانایی نابودی همه ویروس ها و میکروب های مخفی در بین پرزهای قالی را دارد و شما را از انواع بیماری ها ایمن می کند.

همچنین بخوانید….

رنگرزی فرش درخانه چگونه است؟


گاهی پرزهای قالی، کم رنگ یا دچار آسیب می شوند، اما شما اصلا نگران نباشید، قالیشویی مشهد مشکل شما را حل خواهد نمود. تثبیت رنگ در پرزهای قالی به شکلی است که به نخ های قالی می چسبد و باعث خرابی قالی می شود.

مزایای قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد مجهز به دستگاه های فوق پیشرفته جهت خدمات به مشتریان و سازمان های دولتی و خصوصی است.

قالیشویی مشهد فول امکانات است و تحویل فوری انجام خواهد شد.

با تخفیف ویژه و طبق تعرفه حساب خواهد نمود.

دارای مواد پاک کننده بسیار قوی است.

گره های قالیبافی و ارتباط آن با قالیشویی مشهد

گره ها باید محکم باشند، مقاومت گره ها از اصول بافندگی است.

استحکام گره ها در طرز عمل نامتقارن قالی آنقدر باید محکم باشد که به هنگام شستشو در قالیشویی مشهد و جای گرفتن برس های چرخ دستگاه شستشوی قالیشویی مشهد تأثیری بر بافندگی پرز های قالی نگذارد و گره ها را باز نکند. گره های ضعیف یا تقلبی در طرز کار اولیه شروع می شوند. درست است که تنوع بسیار مهم است اما نباید بخاطر این موضوع گره ها را شل بزنیم زیرا مقاومت و استحکام قالی ضعیف می شود. قدرت قالی در قدرت و قوت گره ها است. در قالیبافی، گره های زیادی زده می شود. تنوع در گره زدن باعث شده تا هر روش یک نام داشته باشد.

طرز عمل نامتقارن

چگالی فرش در محکم بودن گره ها است هر چه استحکام گره ها زیاد باشد چگالی قالی بالا می رود. جنس نخ از مهمترین موارد در قالیبافی است، نخ اگر محکم باشد دوام و ماندگاری قالی را زیاد می کند و بر استحکام گره می افزاید، پس هر چه جنس نخ محکم تر باشد گره ها محکم و قالی بادوام تر خواهد بود.

 جفتی بافی و گره های هنری و گره های کمانشی و گره یوشیک از گره های تقلبی هستند که چگالی قالی را بسیار ضعیف می کند و قدرت و مقاومت قالی را از بین می برد. با دوام ترین قالی در نوع قالیبافی سنتی یا دستی دیده می شود و برای همین است که قالیبافی دستی از قالیبافی ماشینی گرانتر است و سودآوری بازار قالیبافی دستی از ماشینی بیشتر است. از دلایل برتری قالی های دستی ماندگاری بیشتر نسبت به ماشینی است. و آن بخاطر استحکام و قوت گره ها می باشد. نباید در گره زدن عجله کنید و هر گاه احساس کردید که انگشتان شما دیگر قدرت ندارند از گره زدن دست بکشید و به انگشتان خود استراحت دهید تا گره ها ضعیف زده نشوند.

قالیشویی مشهد نوع و جنس قالی را می شناسد و بر حسب نوع گره ها و مقاومت قالی آنها را شستشو می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با قالیشویی مشهد تماس بگیرید.

قالیشویی آوا

قالیشویی آوا یکی از بهترین قالیشویی های مشهد با بیشینه ای بلند و درخشان می باشد. این قالیشویی یکی از مجهز ترین کارخانه های قالیشویی است و شما میتوانید بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت و از ۵ درصد تخفیف ویژه قالیشویی آوا بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه غیر فعال می باشد

تماس فوری